...

Dlaczego CTA jest tak ważne?

Czym właściwie jest CTA?

CTA (eng. Call To Action), czyli wezwanie do działania to link, po kliknięciu którego użytkownik przenosi się w miejsce docelowe, czyli np. na landing page, kartę produktu w e-sklepie czy stronę z logowaniem do aplikacji.

Dlaczego CTA jest tak ważne?

Być może zastanawiasz się, jak to możliwe, że tak prosta rzecz, jak wezwanie do działania przynosi rezultaty. Wskazanie użytkownikowi, co dokładnie powinien zrobić, stwarza znacznie większe szanse na podjęcie przez niego akcji. CTA można potraktować jak drogowskaz, który pokazuje dokładnie, dokąd trzeba się udać. To ten element często prowadzi do konwersji.

Powinny się one pojawić na każdym etapie konwersji. Przykładowo, po dodaniu produktu do koszyka, możesz zachęcić użytkownika do złożenia zamówienia, dodać kompatybilne oferty lub też kontynuowania zakupów. W samym koszyku również powinny się znaleźć jasne drogowskazy dotyczące przejścia do kolejnych etapów realizacji. CTA pozwala uniknąć zdezorientowania potencjalnych klientów, którzy sfrustrowani opuszczą stronę przed dokonaniem konwersji. Warto również użyć CTA, by skierować internautów na swoją stronę – umieszczając je np. w postach w mediach społecznościowych lub w meta tagach.

Dobre praktyki stosowania CTA

Jasny Call to Action

Po pierwsze, pomyśl nad trafnym komunikatem – jasnym i wzbudzającym ciekawość. Nie używaj zbyt wielu słów! Skuteczne CTA jest zwięzłe. Stosuj krótkie komunikaty. Jeśli planujesz go wykorzystać w formie buttonu w mailingu lub na stronie, pamiętaj, że znacznie lepiej sprawdzi się jedno lub maksymalnie kilka słów niż np. całe zdanie.

CTA = myśl do przodu

Po pierwsze, już na samym początku pracy nad CTA pomyśl o kolejnych etapach, które czekają użytkownika. Musisz dostarczyć mu dokładnie to, co oferujesz. Nie pozwól na to, aby odbiorcy uciec. Jeżeli chcesz zwiększyć liczbę pobrań e-booka, od razu przekieruj go na adekwatną podstronę czy landing page.

Call To Action (CTA), czyli wezwania do działania – najczęściej w formie linku lub też przycisku.

Dlatego tworząc skuteczne CTA skup się na tym, aby:

  • Od początku było wiadomo, że wezwanie do działania jest klikalne. Zrób to zwiększając rozmiar fontu CTA, podkreślając tekst (co sugeruje hiperłącze) i zmieniając jego kolor, albo stosując graficzny button z odpowiednią treścią w środku.
  • Dobrą praktyką jest używanie w buttonie zwrotu w pierwszej osobie liczby pojedynczej, czyli np. “Wchodzę” zamiast “Wejdź”.
  • CTA musi od razu informować odbiorcę, gdzie zostanie skierowany (np. Pobierz ebook).
  • Musi być odpowiedniej wielkości, dostosowane do różnej wielkości ekranów, na którym będzie się wyświetlać.
  • Udane Call To Action musi łączyć dwa aspekty – odpowiednią treść z właściwą formą

Kategorie

Zobacz także

ar i vr w e-commerce
Responsive website (6)
czym naprawdę jest ux
Darmowa wycena

Skontaktuj się z nami

Agencja interaktywna useWeb

Najczęstsze pytania i odpowiedzi - CTA

Czym jest CTA (Call To Action) w kontekście marketingu?

CTA, czyli Call To Action, to link lub przycisk na stronie internetowej lub w treści marketingowej, który zachęca użytkownika do podjęcia określonej akcji, takiej jak przejście na stronę docelową, zakup, pobranie pliku lub zapisanie się na newsletter.

Dlaczego CTA jest tak istotne w marketingu?

CTA jest kluczowym narzędziem wpływającym na konwersje. Wyraźne i zachęcające wezwania do działania kierują użytkowników w odpowiednie miejsce, zwiększając szanse na podjęcie akcji, co przekłada się na efektywność kampanii.

Jakie są dobre praktyki stosowania CTA?

Dobre praktyki obejmują używanie jasnych i zwięzłych komunikatów, unikanie nadmiaru słów, skupienie się na trafnym przekazie oraz podawanie dokładnej informacji o tym, dokąd użytkownik zostanie przekierowany po kliknięciu. Warto również dostosować rozmiar, kolor i formę CTA do różnych urządzeń.

Dlaczego tak ważne jest, aby CTA było klikalne i czytelne?

Klikalność i czytelność CTA są kluczowe, ponieważ użytkownik musi od razu rozpoznać, że jest to interaktywny element zachęcający do kliknięcia. Zwiększając rozmiar czcionki, podkreślając tekst lub stosując graficzny button, można to osiągnąć.

Jakie elementy stanowią udane CTA?

Udane CTA to połączenie treści i formy. Tekst powinien być konkretny, sugestywny i wyraźnie informować o akcji, którą użytkownik podejmie. Wielkość CTA powinna być dostosowana do różnych ekranów, a odpowiedni kolor i forma (np. przycisk) zachęcają do kliknięcia.