Własna strona internetowa czy warto?
Obecnie konkurowanie na rynku wymaga obecności firmy w przestrzeni wirtualnej. Internet pozwala na dynamiczny rozwój danej działalności, jednak wymaga zastosowania narzędzi promocyjnych, m.in. własnej strony internetowej. Dlaczego warto ją posiadać? Komu powierzyć projekt i wdrożenie strony?
Własna strona internetowa i SEO – co warto wiedzieć?
Potencjalni klienci szukają informacji przede wszystkim w sieci. To pierwsze źródło, do którego kierują się kontrahenci czy osoby zainteresowane danym zakresem usług. Dużą rolę odgrywa zwłaszcza pozycjonowanie w wyszukiwarce, które sprawia, że witryna wyświetla się na pierwszych kartach przeglądarki.
Profesjonalnie zaprojektowana strona internetowa to ważny element kampanii promocyjnych. Witryna daje możliwość dotarcia do potencjalnych klientów nawet w pierwszych fazach rozwoju firmy.
Co powinno znaleźć się na stronie internetowej?
Strona internetowa może opierać się na szablonie. Powinna jednak zawierać najważniejsze informacje wyróżnione w widocznym miejscu. Dzięki temu jest przejrzysta, a korzystanie z niej znacząco ułatwione. Według ekspertów strona musi uwzględniać elementy takie jak:
- Podstawowe dane (adres, dane kontaktowe).
- Prezentację oferty wraz z cennikiem.
- Materiały reklamowe, które wpłyną sprzedaż (zdjęcia produktów lub materiały dotyczące świadczonych usług).
- Kanały wspierające relacje z klientami, m.in. przyciski kierujące do mediów społecznościowych zwiększające prawdopodobieństwo nawiązania interakcji z potencjalnymi odbiorcami.
- Możliwość zmiany języka. Nawet firmy zorientowane na działalność na rodzimym rynku mogą udostępniać swoją ofertę rezydentom, którzy nie posługują się językiem polskim. Warto dodać zatem możliwość zmiany treści na język angielski lub ukraiński.
Większość użytkowników będzie korzystać z internetu mobilnego, dlatego warto zadbać o stronę, która będzie dostosowana do ekranu smartfona lub tabletu.
Czy warto posiadać własną stronę internetową wykonaną przez profesjonalną agencję?
Tworzenie stron internetowych, niezależnie od branży, warto powierzyć profesjonalnej agencji. Oprócz kwestii estetycznych i aspektów wizerunkowych powinna zostać odpowiednio przygotowana od strony technicznej.
Strona internetowa stanowi wizytówkę danej firmy. Potencjalny klient, który poszukuje informacji w przestrzeni wirtualnej, w pierwszej kolejności trafia na oficjalną witrynę. Ogólne wrażenia wizualne oraz jej funkcjonalność to pierwsze kwestie, na które zwraca uwagę podczas przeglądania oferty. Wobec tego strona powinna zostać zaprojektowana zgodnie z obowiązującymi standardami. Dzięki temu zwiększa się prawdopodobieństwo, że klient poszukujący danych produktów bądź usług zdecyduje się właśnie na wybór konkretnej oferty.
Usługi tworzenia stron internetowych są bardzo rozbieżne cenowo. Sytuacja wynika z faktu, że tworzenia stron podejmują się różne osoby, często niezwiązane z branżą IT. Jednak należy pamiętać, iż witryna internetowa to inwestycja, a nie wydatek. Decydując się na jej projekt i zakup, inwestujemy w promocję własnej działalności, co zaprocentuje w przyszłości.
Profesjonalne agencje mają doświadczenie we wdrażaniu podobnych narzędzi na podstawie zrealizowanych zleceń. Oprócz realizacji projektu konsultanci często doradzają w kwestii technicznej przedsiębiorcom rozpoczynającym swoją działalność. Dzięki temu strona od początku prezentuje się profesjonalnie i reprezentuje firmę.