Jakie są główne cele reklamy online?
- zwiększenie sprzedaży 📊
- poprawa świadomości marki✅
- zwiększenie udziału głosu na rynku😮
Reklama firmy w internecie jest skuteczna wtedy, gdy z jej pomocą realizujemy postawione cele
Internet zapewnia nowe możliwości wykorzystania reklamy, jednak jej prawdziwą zaletą jest śledzenie ( mierzenie).
Dlatego dzisiaj możliwe jest śledzenie wszystkich interakcji z reklamą – możesz monitorować liczbę wyświetleń, liczbę kliknięć, dane post-click-and view oraz liczbę nowych użytkowników. Prowadzi to do cennych danych, które można wykorzystać do podejmowania właściwych decyzji biznesowych.
Jesteś zainteresowany reklamą w Internecie, zacznij być widoczny w Internecie z naszą pomocą 👨💻
Reklamy w Internecie – podstawa e-biznesu!
Już wiesz, czym charakteryzuje się skuteczna reklama – czyli taka, z której będą profity. Musisz wiedzieć, jaki jest jej cel i czego oczekujesz. Gdy uświadomisz sobie jak różne mogą być cele kampanii reklamowej prowadzonej w internecie. Reklama w Internecie ma naprawdę wiele celów.
Jakie są charakterystyczne cele dla reklamy internetowej?
- prowadzenie bezpośredniej reakcji i sprzedaży,
- budowanie wizerunku marki,
- tworzenie popytu,
- zaspakajanie popytu.
Marketing cyfrowy musi długofalowo zwiększać ruch i sprzedaż. Jednak natychmiastowość reklamy internetowej, ma również duży wpływ na napędzanie ruchu i sprzedaży w krótkim okresie. W przeciwieństwie do tradycyjnej reklamy w mediach, reklamy online potrafią sprawić, że z potencjalnego klienta zmienić w rzeczywistego klienta. Można dokładnie zmierzyć skuteczność kampanii reklamowej online w wielu zakresach.
Uświadomienie ludziom marki lub produktu jest ważnym długoterminowym celem każdego biznesu. Gdy klienci wiedzą co kupują i od kogo, są bardziej skłonni zaufać marce. Lepiej znane marki mogą więcej zarobić, a ostatecznym celem jest sprzedaż większej ilości produktu lub usługi. Reklama internetowa jest zwykle wizualna, co czyni ją świetnym kanałem do promowania wizerunku marki.
*warto przypomnieć, że kreowanie zapotrzebowania klienta to proces.
Z jakich etapów składa się proces kreowania zapotrzebowania klienta?
- informowanie,
- przekonywanie,
- przypominanie.
Klienci nie mogą chcieć tego, o czym nie wiedzą. Reklamy w internecie muszą przekonać ich o tym, czego powinni chcieć i wytłumaczyć dlaczego powinni tego chcieć. Reklama internetowa to też sposób na przekazanie unikalnych punktów sprzedaży, pomagają zwiększyć popyt i przypominają klientom o produkcie. Następnie– gdy ktoś chce produkt, musi dowiedzieć się, jak produkt zaspokoi to pragnienie. Ważne, aby marketer pokazał klientowi, w jaki sposób jego konkretna marka lub produkt najlepiej spełni tę potrzebę.
Formy reklamy internetowej
Jak wspomnieliśmy na początku – istnieje wiele różnych reklam online. Warto pamiętać, że reklama online jest w stanie zwiększyć natychmiastowo sprzedaż i konwersje – jeśli jest odpowiednio dopasowana do celu przyświecającego firmie. W przeciwieństwie do tradycyjnych mediów reklamowych, konsument może jednym kliknięciem przejść z reklamy do sprzedawcy. Ze względu na połączony charakter Internetu, działania online mające formę reklamy online są wysoce śledzone i mierzalne, co umożliwia kierowanie reklam oraz dokładne śledzenie i mierzenie skuteczności reklamy. Liczą się zatem przede wszystkim pomysły na reklamę firmy – bo w internecie każda ich forma może być śledzona pod kątem sukcesu.
Jak dobrać kanały reklamy w internecie?
Planując kampanię, trzeba wiedzieć, w jaki sposób reklama będzie opłacana i jakie reklamy oferuje konkurencja. Wiele z tych problemów można rozwiązać, korzystając z usług firmy specjalizującej się w ustawianiu reklam, planowaniu mediów i zakupie mediów. Współpraca z agencją zdaje się być najlepszym sposobem na to, by zwiększyć szanse na realizację obranych celów kampanii –a najlepiej, gdy właśnie reklama dla firm jest pokazywana w odpowiednich kanałach. Wiedza i doświadczenie fachowców zajmujących się reklamą na co dzień jest tutaj nieoceniona, warto planować całą strategię reklamową marki.